[O2FL] Błąd czujnika temperatury zewnętrznej, check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikewolf
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    [O2FL] Błąd czujnika temperatury zewnętrznej, check engine

    Będę większym pesymistą. Sądzę, że po takim czasie tylko lakierowanie.
    Właśnie robimy Skodę, która miała kilka kup - nawet cięcie papierem ściernym nie dało pożądanego efektu. Wżarło się do podkładu.
  • mikewolf
    Classic
    • 2014
    • 9

    #2
    [O2FL] Błąd czujnika temperatury zewnętrznej, check engine

    Witam,

    Jest to mój pierwszy post, ale forum przeglądam już od jakiegoś czasu. Zdecydowałem się napisać o moim problemie, gdyż nie mogę sobie z nim sam poradzić

    Otóż gdy robi się ciepło (tak powyżej 20 stopni) zaczyna szaleć czujnik temperatury zewnętrznej (chyba chodzi tu o G17, ten w zderzaku)
    Na maxi-dot pojawiają się kreski ( --.- ) w miejscu temperatury i climatronik zaczyna słabiej chłodzić. Po pewnym czasie zapala się check engine.
    Odczyty temperatury mogą się pojawić na maxi-dot, kiedy wjadę w zacieniony odcinek drogi, wtedy praca klimy wraca chwilowo do normy.

    Odczyt błędów przez obd pokazuje błąd "P0072 ambient temperature sensor, sensor circuit low". Odczyt przez jakiś chiński skaner (foxtech nt-500) do vag pokazuje błędu ecu 9858 i 9861 (google nic nie wie o nich) bez opisu z zaznaczeniem "passive / sporadic". Skasowanie tych błędów (przez obd lub vag) powoduje zgaśnięcie check engine.

    Od razu wymieniłem czujnik na inny (oryginalny o takim samym numerze cześci jak wymontowany - może był zamonotowany zły czujnik?), nic się nie zmieniło.
    Przemyłem wtyczkę czujnika wd40, też nic.

    Znalazłem sugestie, że przyczyną może być niedostateczna ilość czynnika w klimie, więc uzupełniłem czynnik w serwisie. Zadowolony, że pomogło, pojeździłem tydzień i wczoraj auto postało na słońcu i znowu check engine z tymi samymi błędami.

    Panowie w aso skody rozkładają ręce, mówią, że kable czujnika są ok "przynajmniej do okolicy akumulatora".
    Tak na logikę, wygląda na to, że gdzieś powstaje zwarcie, tylko gdzie.

    Chciałbym sam obejrzeć kabel od czujnika, tylko nie wiem gdzie on przebiega. 20cm od czujnika wchodzi w dziurę i nie wiem gdzie dalej podąża.

    Wydruki z diagnostyki:






    Pomocy

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez mikewolf
      (chyba chodzi tu o G17, ten w zderzaku)
      Jeśli masz climatronic to wtedy do sprawdzenia są dwa czujniki ( zderzak i podszybie ) jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi.

      Komentarz

      • mikewolf
        Classic
        • 2014
        • 9

        #4
        Zamieszczone przez yunior81
        dwa czujniki ( zderzak i podszybie )
        Na podszybiu to ten?

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #5
          mikewolf, Podstawowa diagnostyka i odczyt temperatur w blokach pomiarowych silnika, wskaźników i klimatyzacji.
          Teraz to :?: :?: :?:
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • mikewolf
            Classic
            • 2014
            • 9

            #6
            Gdzie można to zrobić w trójmieście, żeby nie zbankrutować?

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              mikewolf, szukaj na forum spotów.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • zadariusz1
                Rider
                • 2011
                • 545
                • Octavia III (5E3)
                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                mikewolf napisz lub zadzwoń do naszego magika z banina krzynol się zwie i on prawdę ci powie oto jego namiary www.serwkom.com.pl/ a dużo dutków z ciebie nie zedrze(tylko powołaj się na forum)

                Komentarz

                • mikewolf
                  Classic
                  • 2014
                  • 9

                  #9
                  Dzięki zadariusz1, tak też zrobię.

                  Komentarz

                  • sebastian7905
                    RS
                    • 2009
                    • 3580
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    zadariusz1, do krzynola dzwoń on Ci pomoże tyle ,że on dopiero wraca ze Zlotu ,ale możesz dzwonić dane masz wyżej -polecam tak jak pewnie wszyscy z wątku trójmiejskiego i nie tylko
                    Sebastian
                    Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                    Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                    Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                    Wczasy nad morzem - klik

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4247
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Popieram warsztat u Krzynola
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...